Българска рали състезателка гони старт №100 в кариерата си
Българският екипаж на Астра Рейсинг Екатерина Стратиева/Георги Аврамов (на снимката) ще се пуснат идният уикенд в най-трудното от програмата на европейския шампионат състезание – Барум Рали Злин. „Преди десет години си пожелах да направя 10 участия в това състезание и да напиша една малка история на жена в един много мъжки спорт“, каза пред столичните журналисти Катето Стратиева, за която чешката авантюра е не само с десетилетна история, но и отбелязва нейното 98 участие в ралитата въобще.
Плановете на Стратиева обаче претърпяха значителна промяна миналия месец преди рали Сливен, което бе планирано като старт №98, след като предварително добре направената схема за участие, заедно с баща и син Портечеану се провали и вместо като състезателка, Катето бе принудена да влезе във важната ролята на съдия за връзка със състезателите.
Така че преди рали България, което Стратиева вижда като закръгляне на стотицата и „може би като бенефис“, състезателката ще трябва да намери един допълнителен старт.
Особеното за Барум Рали Злин е, че там Стратиева/Аврамов (втори пореден общ старт в Чехия) ще представляват екипа на Моторспорт Академията (MSA) от Твърдица, което означава и нов автомобил – Хюндай i20.
„Благодаря на онези хора, които през годините ме подкрепиха, благодаря и на онези, които се опитаха да ме спънат, защото всъщност те ми помогнаха не по-малко в осъществяването на моите намерения в спорта.“
Другото важно го казва главният мениджър на MSA Петър Гьошев: „Ние ще дадем всичко най-добро от себе си, за да се представи екипажа добре срещу останалите дамски екипажи и този проект да се помни дълго време.“
Гьошев изрично подчертава, че за отбора на Хюндай Рейсинг Трофи това е най-тежкото участие, защото трите екипажа на MSA за първи път ще стартират като отбор в кръг от европейското първенство.
И, макар и извън класирането за континенталната надпревара, автомобилите на академията (те са само с БГ-национална хомологация и по тях се е работило до последно) ще бъдат проверявани от техническите комисарите на еврошампионата.
Това ще е и сефтето на мениджъра като участие в ERC тимов шеф на толкова високо спортно равнище.
„Нашата победа в Барум Рали Злин доброто представяне на Катя и Жоро в конкуренцията с останалите 4 дамски екипажа“, допълва Петър Гьошев. Онова, което кара мениджъра на MSA да бъде сигурен, че в Барум Рали Злин ще се запомни е не само самата Стратиева – добре позната и приемана там много ласкаво, но също и заради Хюндай-ят, който е с напълно различен дизайн от останалите два на Академията.
Както е добре известно, Катето Стратиева е дипломиран художник-приложник, което означава, че за пореден път разцветките и „кожата“ на новия автомобил е минал именно през личното професионално проектиране и е облепен от самата състезателка.
Впрочем както и повечето от досегашните нейни бегачки, всяка една от които е била бандирана по уникален за колите проект.
„Малко е като Шрек – всичко е в зелено – в сравнение с другите две коли“, коментира на шега Гьошев.
Георги Аврамов, навигатор на Стратиева: „Тя [Катето] познава 90 на сто от трасетата от миналата година, моята работа е да балансирам нещата за пилота до мен и да му дамувереност.“
Стратиева, която освен големия опит в националните състезания с една дузина автомобили, има и повече от 60 участията зад граница, била силно впечатлена от възможностите, които открила при тридневните тестове край Твърдица с Хюндай i20.
Предадено с две думи: автомобил, който позволява с него да се работи лесно и сигурно.