Никола Цолов: На „Спа“ ми беше по-трудно, отколкото на другите писти

7 Dni Sport12.07.2022
Никола Цолов,

Никола Цолов записа поредния си много силен уикенд в испанската Формула 4.

На легендарната писта „Спа“ в Белгия българинът записа нови три победи и две най-бързи обиколки, с което увеличи значително авансът си на върха в генералното класиране три кръга преди края на сезона.

След стартовете в Ардените репортерът на „Спортал“ – Георги Иванов се свърза с Цолов, като двамата обсъдиха случилото се на „Спа“. Двамата също така си говореха за първата половина на сезона, в която Никола записа девет победи и едно второ място в рамките на само 12 състезания.

Поздравления за трите победи на „Спа“. Разкажи ми накратко за тези три състезания. Как минаха те?

Мина доста добре, по-добре от очакваното. Беше доста по-трудно от другите състезания понеже имаше доста слипстрийм на правите и беше доста трудно за изпреварване, но се справих доста добре. Също така имахме няколко проблеми с настройки, които оправихме за последното състезание. Аз и отбора работехме доста силно, за да вземем точки, които са доста важни за шампионата.

Какви проблеми с настройките? Какъв беше проблемът с колата?

Колата завиваше прекалено много, тоест нямах много сцепление отзад, което я правеше доста трудна за каране. Почти се завъртах на по-голяма част от пистата, но успяхме да го оправим за последното състезание.

Във второто състезание Хю Бартът те мина на правате „Кемъл“ със слипстрийма. Беше ли сигурен, че ще можеш да го атакуваш, за да си върнеш първото място?

Ние се борихме в първата обиколка на пети завой, точно където той ме изпревари в предпоследната обиколка и аз спрях много късно, за да запазя позиция, но блокирах предната гума и съкратих завоя. После върнах дистанцията, но в края на състезанието от отбора ми съобщиха, че трябва да му върна позицията. Аз му я върнах в предпоследната обиколка, иначе не мисля, че щеше да може да ме изпревари, понеже не беше толкова близо. После имах късмет, че успях да се задържа за него, за да мога да го изпреваря обратно.

А тази агресивна атака на Риничела, който се опита да те избута вдясно на права. Как ще я коментираш?

Беше малко тъпо, че се опита да ме вкара в тревата, но след това пак отвори завоя и това ми беше последният шанс да атакувам, за да спечеля състезанието. Затова влязох доста бързо в завоя, имаше голям шанс да се докоснем. Мисля, че той погледна в огледалото в средата на завоя, уплаши се и изпусна кривата. Като цяло ми се получи добре там, мисля, че си заслужаваше рискът.

Как ти подействаха всички тези коли на сигурността, които накъсаха и трите състезания?

Принципно това беше доста очаквано понеже и миналите години е имало много коли на сигурността на „Спа“. Това е писта с много възможности за изпреварване, пилотите са агресивни и се случват доста катастрофи, но също така прави състезанието по-интересно, защото не можеш да се откъснеш от другите толкова много. Но да, беше доста трудно да поддържаме температурата в гумите.

Заради дългите прави, защото изстиваха преди спирането, нали така?

Да!

Кое ти е най-любимото място на „Спа“? Аз като съм гледах видях, че ти си пилотът, който влиза най-бързо в „Червената вода“. Там ли идваше най-голямата разлика?

Не, всъщност „Червената вода“ е на пълна газ с Формула 4, така че там не можеш да спечелиш никакво време. Мисля, че най-силната ми част беше вторият сектор. Винаги в частите, в които има повече завои съм по-бърз от другите пилоти. Тази секция ми се получаваше доста добре.

Доволен ли си от първата половина на сезона?

Да, доста съм доволен. Всъщност мина доста по-добре отколкото очаквах ако трябва да съм честен. Надявам се да продължаваме така, защото в момента имам двойно повече точки от втория в шампионата и нещата изглеждат доста добре.

Когато се нареждахте на първа редица двамата с Бартър имаше ли преди това инструкции от Кампос Рейсинг как да се борите като съотборници?

Нямаше никакви инструкции, понеже имаме опит от предишните състезания, че не трябва да се борим много в отбора, а трябва да вървим напред, за да вземем възможно най-много точки за отбора като цяло. Но винаги имаме право да се борим за победата, което ние правихме. И в трите състезания бяхме първи и втори, доста добре ни се получи стратегията.

Сега какво предстой през лятната пауза?

Мисля, че доста тренировка, няколко теста. Нямам много тестове на пистата, но ще тренирам здраво, за да съм още по-силен от другите.

Физически уморяват ли те тези състезания?

Не, не мисля, че много, защото се подготвям доста добре. В началото на сезона не беше толкова лесно.

Автор: „Спортал“


За нас

7DniSport.bg е дело на хората, които докато работеха в едноименния вестник, той бе най-четения спортен всекидневник в България!

Ние си тръгнахме, когато видяхме, че идват гробокопачите!

Сега пак сме тук! С Вас, които искате истинска, а не ведомствена журналистика!

7DniSport.bg е част от 7 DNI MEDIA GROUP


КОНТАКТИ