Заради стара травма на Бенчев Спиров с шанс да подкара N14
съществува макар и минимален шанс, в Рали Сливен мултифункционалният Александър Спиров да замести титулярния пилот на Дунев Рейсинг Калин Бенчев зад волана на бялото Субару Импреза WRX N14, с което двамата завършиха като победители в НС1 при откриването на шампионата в Твърдица в началото на месеца, съобщава Bgnrc.info.
Стара травма в лявата ръка на Бенчев се обадила без време и сега пилотът кара по време на описването на трасето с шина. „Има моменти, в които дори изпускам волана“, каза за сайта с новините в българския автомобилен спорт Бенчев.
В момента Спиров е пилот между отсечките, а Калин кара единствено по трасетата, след което двамата се сменят.
Това е единият вариант и за състезанието, който у нас за първи път бе практикуват през 2012 г. от ненавършилият 18 русенец Михаил Симеонов, който печелеше в етапите и се возеше с Васко Иванов между отсечките.
„Е, ми ще чета, щом се налага…“, коментира Бенчев втората възможност, при която смяната на местата няма да е по схемата етап-преход-етап.
Бенчев обаче е не само инатлив на тема Субару и неговата подготовка (друга интересна тема е как и за колко време се роди тази „ен-четиринайска“!), но и когато трябва да кара.
„Но си си мисля, че като дойде стартът име хване адреналина, няма да се сещам за лявата ръка“, прогнозира пилотът. Както обаче се казва – има време, ще видим кой на коя седалка ще е в неделя в ранния след обед.
Иначе на Бенчев/Спиров отново им се е наложило треперене и още повече работа по колата, след като на първата Чумерна в неделя, със Субару-то отнасят един пътен знак на самия финал на 7.74-киометровата отсечка.
„Нямах представа колко сме бързи там и, да, останах изненадан от времето ни, завършвайки първи и печелейки срещу Миро [Ангелов] и „ер-петицата“ с цели 3 сек.“, уточнява Бенчев.
Според навигаторът му, през миналата година единственото състезание, на което не валя дъжд е именно сливенското рали, а сега прогнозите са, че ще е дъждовно и през трите дни.
„Молим се да е повече сухо – допълва Бенчев. – Защото видяхме, че на мокро имаме и темпото, и скоростта, имаме известна информация за поведението на колата на мокро, но нямаме представа какво ще е то на сухо.“
След втората порция от 17 напрегнати „трети смени“ по подготовката за Монбат Рали Сливен, Субару-то днес е излязло от бояджия, а керванът тръгва към Сливен тази вечер.
„Оказа се, че от удара има повече повреди, отколкото видимите щети вляво. От малките елементи, които трябваше да се възстановят, до проблеми и с очакването, които открихме вече в София при началото на ремонта.“
Ако утре на Бенчев се отвори достатъчно време след края на техническия преглед и след второто минаване за описване на етапите, екипажът със сигурност ще излезе край града за 15-20 минути, за да прогонят колата след направения ремонт.