Докога Гриша Ганчев ще издържа този PRекалено слаб ЦСКА!?

Гриша Ганчев

Това трябваше да е сезона на ЦСКА! Всичко сочеше натам.

Паметен край на миналия с величественото посрещане на 70-годишнината!

Завръщане в европейските турнири!

Най-впечатляващата селекция от години!

8 милиона за емблемата!

4 предпоставки да станем свидетели на най-успешния финансов сезон на „Армията“. ЦСКА обаче изпусна момента! Може би след време в Борисовата ще разберат, че е бил от най-важните моменти в историята. Тези, в които един клуб прави решителната крачка към превръщане в бизнес-империя.

Вместо това днес имаме PRекалено слаб ЦСКА, който не е ясно защо Гриша Ганчев издържа. Ако не броим сантименталните моменти. И поетите ангажименти.

ЦСКА не заработи нито една допълнителна стотинка от участието си в Европа, ако не броим традиционните приходи от билети и тв-права. Тригодишното изгнание беше обострило сетивата на феновете за Европа. И никой не погали с нищо тези сетива.

Фланелки с паметни резултати, значки-поредица за мачовете в Европа, шалове, флагчета и т.н. Мърчандайзингът на тази тема е отдавна разработен по света, а от Левски и у нас. ЦСКА просто трябваше да влезе в този свят на печалби. Защо не го направиха, само на „Армията“ си знаят.

Всъщност обяснението е лесно – по една или друга причина ЦСКА няма маркетингов отдел! НЯМА ДРУГ ТАКЪВ КЛУБ В СВЕТА! Не и от ранга на родния футболен мастодонт.

Та това си е чиста проба финансово самоубийство. Да имаш милиони привърженици, да разполагаш с над 150 000 запалянковци, организирани във фенклубове у нас и по света и да нямаш отдел, който да се занимава с този „пазар“ е нещо като съвременно звучене на поговорката за жадния, дето газел водата.
При това положение е нормално Кюстендилеца да изреве преди първия мач през август, че продадените абонаментни карти са два пъти по-малко от миналия сезон.

Нормално е и напук на възхода на клуба и хубавите неща около него, публиката да намалява. Миналата година след първите 6 мача и дербито с Левски зрителите са средно 6 528 на мач. Този сезон – 5 928!
А ако махнем дербито и сравним домакинските мачове през този сезон на „Армията“ и „Герена“, ще се окаже, че сините събират почти два пъти повече публика – 5 771 средно в „Подуяне“ срещу 3 083 средно в Борисовата! Такъв срамен факт историята на ЦСКА не помни!

И за отлива на зрители виновен само и единствено е ЦСКА като клуб! Той не прави нищо, за да ги има. София предлага всеки ден, всяка вечер хиляди възможности да убиеш времето по приятен начин. И ЦСКА трябва да се бори да е един от тези начини. С работа с медиите, с тотално присъствие в социалните мрежи, с реклама на продукта „ЦСКА“, с превръщането на ЦСКА в начин на живот.

Хубаво, решаваш да си част от този живот! Само, че отваряш сайта на ЦСКА и какво да видиш!? В момента се продават 2 тениски за свободно време от миналия сезон и едно долнище!!! Сигуpно е на Каранга. А, да, и залежалата книга за 70-годишнината. Шалове – няма! Шапки – също! Значки да не говорим. На практика ЦСКА е единствения елитен клуб в света, който в разгара на първенството през септември и октомври е регистрирал 0 цента приход от търговия през сайта си!

Още по-безумното е, че ЦСКА няма…фен-магазин и може само да завижда за тези на Левски, на Лудогорец, на Ботев. Кемезарникът дето е на „Армията“ е на феновете и добре, че е той, та да може все пак да си купиш нещо на ЦСКА.

Да не говорим каква бе реакцията при плащането на 8-те милиона за емблемата. Стотици хиляди фенове на ЦСКА изпаднаха в еуфория, бяха готови на финансова съпричастност, стига клубът да им предложи нещо. Елементарно бе да се пуснат надъхващи картички с емблемата, за да се продадат 100-200 хиляди. Да се стартира телефонна линия в подкрепа на емблемата на номер 8 000 000. Да се направи златна емблема за по-заможни фенове. Да се напpавят още 100 неща. Въобще можеше да се направи така, че до края на сезона да се съберат поне 3-4 милиона.

Можеше, но на „Армията“ не може. Защото там има три мръсни думи – Левски, Домусчиев и PR.

One comment

  • Toni

    05.11.2018 at 8:52

    Много точна статия от Зарков…В момента ЦСКА няма управа.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


За нас

7DniSport.bg е дело на хората, които докато работеха в едноименния вестник, той бе най-четения спортен всекидневник в България!

Ние си тръгнахме, когато видяхме, че идват гробокопачите!

Сега пак сме тук! С Вас, които искате истинска, а не ведомствена журналистика!

7DniSport.bg е част от 7 DNI MEDIA GROUP


КОНТАКТИ